دکتر محمد علی عبدالله زاده

به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تبیین وضعیت موجود جهانی ، انتظار ملت ها از ایران و تصور باطل دشمنان از موقعیت نظام ، موفقیت های مستمر نظام اسلامی را مبتنی بر نقش صبر و بصیرت و استمرار ایستادگی و حضور هوشمندانه مردم در صحنه عنوان و رهنمودهایی را در زمینه شرایط نامزدها و ویژگی های صحیح انتخابات مجلس نهم مطرح فرمودند.

شرایط برگزاری
مسوولان و نامزدها وظیفه دارند با پایبندی كامل به قانون زمینه انتخابات را فراهم كنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینكه حضور مردم در انتخابات، حضوری پرشور و دشمن شكن خواهد بود، تاكید كردند: همه مسئولان و نامزدها وظیفه دارند با پایبندی كامل به قانون، زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی را ایجاد كنند.

 تاكید بر لزوم برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی و پرهیز از تهمت زنی
حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر لزوم برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی خاطرنشان كردند: رقابت غیر از خصومت و تهمت زنی متقابل است، رقابت به معنای اثبات خود با نفی دیگران نیست. رقابت، دادن وعده های خلاف قانون، برای جلب نظر مردم نیست.

 امانتداری رای مردم
ایشان همه مجریان ، مسوولان و نامزدها را به رعایت آداب و شروط انتخابات سالم فراخوانده و افزودند : مجریان برگزاری انتخابات اعم از دولت و وزارت كشور و همچنین شورای نگهبان باید تمام تلاش خود را برای امانتداری رأی مردم و برگزاری انتخاباتی سالم انجام دهند و همه بدانند هیچ چیزی بالاتر از قانون نیست.

رای مردم در تمام انتخابات اصل بوده است
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری برگزاری بیش از ۳۰ انتخابات سالم در ۳۲ سال گذشته، خاطرنشان كردند: در انتخابات مختلف، چه در زمان حیات امام (ره) و چه بعد از ایشان، هیچ موردی كه انتخابات را ناسالم كرده و یا نتیجه آن را تغییر داده باشد، وجود نداشته و همان رأی و انتخاب مردم، واقع شده است.

شرایط نامزدهای انتخابات
نامزدهای انتخابات باید به قصد خدمت وارد این عرصه شوند.

ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود در باره نامزدهای انتخابات گفتند: نامزدها باید با قصد خدمت وارد عرصه انتخابات شوند زیرا اگر كسانی با هدف قدرت طلبی و بدست آوردن ثروت و یا انگیزه های ناسالم دیگر وارد انتخابات شوند، به مردم و كشور خدمت نخواهند كرد.

ارتباط نامزدها با مراكز قدرت و ثروت مخرب است
رهبر انقلاب اسلامی، در همین زمینه ارتباط نامزدها با مراكز ثروت و قدرت را بسیار مخرب دانستند و خاطرنشان كردند: این، همان شیوه ای است كه در به اصطلاح دموكراسی های دنیا بویژه در امریكا دیده می شود و نامزدها با حمایت مالی كمپانی ها، شركتها و افراد ثروتمند، وارد انتخابات می شوند و بعد از پیروزی وامدار این افراد هستند و به جای خدمت به مردم، در جهت منافع صاحبان قدرت و ثروت، قانون وضع می كنند.

 پرهیز از استفاده بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی
حضرت آیت الله خامنه ای استفاده از بیت المال برای انتخابات را یكی دیگر از نكاتی دانستند كه مردم باید بشدت در مورد آن حساس باشند.

ایشان افزودند: استفاده از بیت المال در انتخابات اشكال مضاعف دارد، ضمن آنكه هر فردی را هم نمی توان براحتی متهم به اینگونه مسائل كرد.

فراخواندن مردم به دقت و حساسیت در انتخاب صحیح نامزدها
رهبر معظم انقلاب ،‌ مردم را به دقت و حساسیت در انتخاب نامزدها فراخواندند و تأكید كردند در این زمینه یا انسان خودش باید تحقیق كرده و افراد شایسته را انتخاب كند و یا از نظرات افرادی كه بین انسان و خدا حجت ایجاد می كنند استفاده كند.

اظهار امیدواری برای تشكیل مجلسی در شان نظام اسلامی با حضور پر شور مردم
رهبر انقلاب اسلامی اظهار امیدواری كردند با لطف خداوند و حضور پرشور مردم و انتخاب درست آنان، مجلسی در شأن نظام اسلامی تشكیل شود.

 انتخابات این دوره مجلس برای ملت های اسلامی نیز مهم است
حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی را برای ملتهای اسلامی نیز مهم و تأثیرگذار خواندند و افزودند: به همین دلیل است كه دستگاههای خبیث استكبار اعم از امریكا، انگلیس ، صهیونیستها و دیگران تلاش دارند تا این انتخابات را مخدوش و برای ملتهای دیگر مأیوس كننده جلوه دهند.

ملت ایران پیشكسوت دیگر ملت هاست
ایشان تأكید كردند: ملت ایران در زمینه انتخابات و انقلابی بودن، پیشكسوت ملتها است و قطعاً نگاه ملتهای دیگر ، به این انتخابات دوخته شده است.

رهبر انقلاب اسلامی هم چنین در واكاوی بصیرت و صبر فرمودند بصیرت یعنی گم نكردن راه و هدف و گرفتار بیراهه ها نشدن و صبر هم به معنای ایستادگی قاطعانه نسلهای پی در پی در مسیر است و هنر انقلاب اسلامی این بوده كه مردم در مدت بیش از ۳۰ سال ، این دو عامل را حفظ كرده اند.

ایشان افزودند تلاش گسترده جبهه استكبار به سردمداری امریكا و صهیونیستها برای تضعیف این دو عامل بوده و اگر آنها از هم جدا می شدند، قطعاً، موفقیت های نظام اسلامی دچار اختلال می شد.

رهبر معظم انقلاب افزودند :‌ اگر مسئولان و مدیران نظام مصمم بوده اما مردم در صحنه نبودند، كارها پیش نمی رفت، همانگونه كه اگر مسئولان و مدیران نظام دچار تردید می شدند، این موضوع در فهم و درك و تصمیم گیری آنان در مقابل لشكر كفر و ضلالت، تأثیرگذار بود و نظام دچار اختلال می ش
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, توسط طرفدار